אודות הספר

הספר "רשתות כאב וריפוי" הוא ראשון מסוגו וייחודי בכך שלראשונה מובא בכתובים  מודל אבחוני, "מפת  הכאב" . זוהי שיטת אבחון מתקדמת ביותר הבוחנת את מקורות הכאב ושורשי חוסר האיזון בגוף. ספר זה מעניק למטפלים מבט רחב ועמוק בבואם לסייע למטופליהם ומבוסס על שנות קליניקה ומחקר מקיף שביצעה המחברת.

%d7%9b%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%94-%d7%9e%d7%9c%d7%90%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a1%d7%a4%d7%a8

הספר נכתב מנקודת מבט שונה, רחבה והוליסטית יותר על רשתות הכאב שהגוף אורג; על האופן שבו עצמת הכאב ויכולת ההתמודדות אתו קשורים להיבטים נוספים של חיינו, גופינו והמציאות בה אנו בוחרים ובוחרות לחיות. נפתח פה פתח לתקווה, שכל מי שהתמודדו אי פעם עם כאב, הן מצד המרפאים והן מצד הסובלים, יכולים להכיר בחשיבותו. הוא מחזיר את השליטה, שהכאב שולל, לידי המטופל/ת.

"הרשתות העצביות במוחנו מגיבות בדפוסים המבוססים על התנסויות קודמות. אנחנו מתאימים את המציאות לציפיות שלנו שנבנות מתוך ניסיון העבר שלנו והקטלוג המנטלי שעשינו. ועם זאת, כל התנסות חדשה מארגנת מחדש את התפיסה, כך שאנו יכולים לפעול למען עצמנו ולשנות תבניות שהתקבענו בהן", אומרת יוכי קשת, מחברת הספר.

אנשי מקצוע מתחום הרפואה ההוליסטית או אנשי רפואה בעלי תפיסה הוליסטית, ימצאו בספר גישה טיפולית מפורטת הנשענת על מקורות תאורטיים ומעוגנת בפרקטיקה רבת שנים. בעבור אנשי הטיפול, לימוד מפות הכאב מרחיב ומעמיק את הראייה הטיפולית המחפשת מקורות להשבת האיזון לחיי אדם ולריפוי, שאינו רק סימפטומטי אלא גם הוליסטי. הרחבת הראייה אל מֵעֵבֶר לגבולות הידועים והמוסכמים מסייעת לנו כמרפאים לראות את מה שסמוי מן העין במטרה להגיע אל המקורות והשורשים של מצבים מְפֵרֵי איזון. אורתופדים, פיזיותרפיסטים ורופאים אחרים המטפלים בכאב יוכלו למצוא בספר זה מענה על שאלות רבות העולות במפגש עם המטופל/ת, ושאינן חלק מפרוטוקול האבחון והטיפול השגרתי.

קשת מסכמת: "אני מאמינה שריפוי הוליסטי, שלם, אינו דבר ספונטני של רגש, אינטואיציה, או השראה, אלא מתרחשבאקלים של שיח בין אנשים שיוצרים תהליך טיפולי מעמיק. שיח כזה, ששייך היום לכל הפרקטיקות הטיפוליות, נשען על אופקים רחבים של המרפא/ה שמתבוננ/ת במכלול הסיבות והגורמים, ועל נכונותם של מטופלים ומטופלות להתאמץ ולשנות את חייהם". כשהיא נשאלת על קהלי היעד לספר, היא מוסיפה: "החלק הראשון של הספר עוסק במבואות לכאב גם ברמה תרבותית, היסטורית וחברתית, והחלק השלישי שלו הוא "שפת האברים": כיצד הגוף "מדבר" את מה שקורה לו. זהו טקסט מעניין ומועיל לכולם – גם למי שאינם קשורים בהכרח למקצועות הטיפול.